صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تبلیغات
تبلیغات شما
محصول پرفروش فروشگاه
Title
عنوان محصول
قیمت : ...
خرید پستی
توضیحات محصول
برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 1 مراجعه کنید.
تبلیغات شما
تبلیغات شما
ده فرمان دهکده جهانی دبیتأثیر روانشناسی تکنولوژی بر رفتار انسانمشاور آزمون آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «شب های شیدایی»یک روکش صندلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟وزیر علوم از مجلس کارت زرد گرفتویژگی های بهترین قالب های فروشگاهیفیلم درباره الیسئوی فنی چیست؟آهنگ جدید محمد لطفی به نام «موهاتو تو باد ول کن که»
بلوک راست
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 82 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 2 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 3 بازدید دیروز : 147 بازدید کننده ارمزو : 1 بازدید کننده دیروز : 34 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 1,341 بازدید ماه : 2,380 بازدید سال : 28,511 بازدید کلی : 69,730 ● اطلاعات شما آی پی : 18.226.222.89 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

Image
قیمت
خرید پستی

برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 2 مراجعه فرمایید.

بلوک وسط

ورق فولادی 304 چیست؟

خبرنگار پارسی
16:31
بازدید : 398


ورق فولادی 304 چیست؟ آلیاژهای فولادی 304 ترکیبی از فولاد و کربن هستند که در رده فولاد و زیر مجموعه سری 300 قرار می گیرند.ورق فولادی 304 یکی از محبوب ترین آلیاژها در صنعت جهانی است. ورق 304 یک آلیاژ ضد زنگ در دسته فولاد زنگ نزن آستنیتی کروم نیکل است و به فولاد 8-18 نیز معروف است.

این مخلوط که در ضخامت‌ها، ابعاد و سطوح مختلف به فروش می‌رسد، ماده‌ای پرمصرف است و برای ساخت انواع محصولات استفاده می‌شود. از جمله خواص مهم می توان به قابلیت عالی و جوش پذیری اشاره کرد. ورق فولادی 304L کیفیتی برابر با 304 دارد با این تفاوت که در ترکیب شیمیایی خود کربن کمتری دارد.

در این آلیاژ، پس از جوشکاری نیازی به عملیات حرارتی نیست. میدان آستنیتی موجود در چنین آلیاژهایی حتی در دماهای برودتی به آنها استحکام بسیار خوبی می دهد. به دلیل ساختار آستنیتی آن، ورق فولادی 304 خاصیت مغناطیسی ندارد، بنابراین به آن ورق استنلس استیل می گویند.

مشخصات ورق استیل 304 مهفا چیست؟

در زیر به بررسی ترکیب شیمیایی فولاد ضد زنگ 304 می پردازیم.

کروم: این عنصر استحکام کششی، سختی، سخت شدن، خوردگی و مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد.

نیکل: این عنصر استحکام و چقرمگی را بدون کاهش سختی و چقرمگی افزایش می دهد.

مولیبدن: وجود مولیبدن در این آلیاژ باعث افزایش استحکام، سفتی و سفتی می شود. همچنین مقاومت و استحکام را در دماهای بالا افزایش می دهد.

یکی از مهم ترین ویژگی های فلزات در بررسی خواص مکانیکی آنها، مقاومت کششی و استحکام تسلیم است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، فولاد 304L نسبت به سایر گریدها استحکام کششی کمتری دارد و همچنین مقاومت کششی آن نیز کمتر است. در سایر ویژگی ها، سه کلاس تفاوت معنی داری با یکدیگر ندارند.

انواع ورق استیل 304 چیست؟

بر اساس وضعیت سطح ورق فولادی 304 به سه گروه طبقه بندی می شود:

ورق استیل 304 روشن

ورق استنلس استیل 304

ورق استیل مات 304

ورق استیل 304 روشن

این نوع ورق فلزی در بازار فلز کاربرد فراوانی دارد و فرآیند پولیش باعث براق و براق شدن سطح می شود. ورق استیل 304 برایت در مواقعی استفاده می شود که ظاهر بسیار مهم است و نسبت به سایر ورق ها قیمت بالایی دارد.

ورق استنلس استیل 304

از آسیاب در جهت ثابت و دقیق تولید می شود. سطح ورق استنلس استیل 304 از شناسایی کثیفی و چربی جلوگیری می کند. از این نوع کاغذ برای ساخت ساعت و جواهرات استفاده می شود.

ورق استیل مات 304

ورق استیل مات 304 نسبت به ورق روشن قیمت کمتری دارد. این ورق در شرایطی استفاده می شود که فقط مقاومت و مقاومت در برابر خوردگی مهم است و ظاهر آن در نظر گرفته نمی شود.

تفاوت ورق فولادی 201 با ورق استیل 304 چیست؟

دو فولاد دیگر که می توانند با یکدیگر اشتباه گرفته شوند و خواص مشابهی دارند فولادهای 304 و 201 هستند. با این حال تفاوت هایی بین این دو فولاد وجود دارد که انتخاب را برای خریداران آسان می کند. اولین تفاوت درصد نیکل مصرفی در این دو فولاد است.

میزان کربن فولاد 201 کمتر از فولاد 304 است که باعث می شود قیمت ورق فولادی 304 بالاتر از 201 باشد. اما به دلیل درصد بالای منیزیم موجود در ساخت فولاد 201، این فولاد طولانی تر از 304 است. فولاد. همچنین مقاومت فولاد 304 نسبت به 201 بیشتر است و استفاده از آن در محیط های با خوردگی بالا توصیه می شود.

تفاوت فولاد 304 و 316

ورق های فولادی 304 و 316 رایج ترین ورق های فولادی هستند. و هر فولادی مزایا و معایب متفاوتی دارد. به دلیل شباهت در ویژگی های این دو سری از صفحات، انتخاب برای مصرف کنندگان دشوار است.

فولاد 304 نوعی آلیاژ استنلس استیل است که با نام فولاد ضد زنگ 304 نیز شناخته می شود.از ویژگی های مهم این فولاد مقاومت در برابر خوردگی بالا، ماشین کاری خوب و خواص کششی مناسب آن است. فولاد آلیاژی 316 یکی دیگر از فولادهای ضد زنگ محبوب در بازار است که قابلیت های برش، جوش و چکش خواری خوبی دارد.

همانطور که گفته شد، این دو فولاد خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی مشابهی دارند، اما برخی تفاوت های جزئی انتخاب آنها را دشوار می کند.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو فولاد این است که فولاد 316 دارای درصد نیکل و مولیبدن بالاتری است که باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و بهبود خواص مکانیکی و استحکام در دماهای بالا شده است. بنابراین قیمت ورق استیل 316 بالاتر از ورق استیل مات 304 بوده و انتخاب استیل 304 عمدتاً برای خریداران به صرفه است.

محاسبه وزن و فرمول ورق فولادی 304 چگونه است؟

آلیاژی از آهن و کربن. فولاد با حرارت دادن آهن در حضور اکسیژن ساخته می شود. آهن فلزی نرم و چکش خوار است. افزودن 1.5 تا 2 درصد کربن، فولاد را به فلزی قوی تر اما انعطاف پذیرتر تبدیل می کند. فولاد ضد زنگ فولادی است که مقادیر مختلفی کروم به آن اضافه شده است تا از ایجاد زنگ زدگی جلوگیری شود.

چدن فولادی با بیش از ۲ درصد کربن است. راحت نیست و می توان آن را آب کرد و دور انداخت. Klockner Metals 304 ورق فولادی را در طول های 240 اینچ تا 480 اینچ، معمولاً 48 اینچ، 60 اینچ، 72 اینچ، 84 اینچ، 96 اینچ، بسته به درجه ارائه می دهد. اینچ با چرخاندن آسیاب تامین می شود (هنگامی که هر طولی بریده می شود، می توان آن را به طول، کلاف یا غلتک داغ رساند). ضخامت نیز بر حسب درجه بسیار متفاوت است، بنابراین برای محاسبه وزن ورق رول گسسته A36 با عرض 48 اینچ، طول 96 اینچ، ضخامت 3/8 اینچ یا 0.1875 اینچ، باید محاسبه کنید:

عرض * طول * ضخامت * چگالی = وزن

48 اینچ * 96 اینچ * 0.1875 اینچ * 0.284 پوند/اینچ = 245 پوند.

توجه داشته باشید که استانداردسازی واحدها در هر محاسباتی همیشه خوب است. Metals همچنین یک ماشین حساب صفحه فولادی کربنی با کاربرد آسان برای محاسبات سریع ارائه می دهد.

کاربرد ورق فولادی 304 در صنایع مختلف

ورق فولادی 304 کاربردهای متنوع و متنوعی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

فنر، پیچ و مهره

نقاشی معماری

ساخت انواع لوله

تجهیزات تولید دارو

مبدل های حرارتی

تولید انواع بست

تجهیزات برای فرآوری مواد غذایی و لبنیات

صندلی آشپزخانه، سینک، یخچال

وسایل آشپزخانه مانند تابه درست کنید

ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS