صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تبلیغات
تبلیغات شما
محصول پرفروش فروشگاه
Title
عنوان محصول
قیمت : ...
خرید پستی
توضیحات محصول
برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 1 مراجعه کنید.
تبلیغات شما
تبلیغات شما
قیمت کارخانه ای خودرو کاهش می یابد؟ آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «شب های شیدایی»نظافت منزل و روش های آسان برای پوست صورت آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یک کافی شاپ قهوه و تلخی حرفاتغلامحسین مظلومی درگذشتشیک ترین کنسول آینه و میز تلویزیون را به شما معرفی می کنیمآهنگ جدید سامان جلیلی به نام «عکس»پرینتر لیزری چیست؟ مزایا و معایب پرینترهای لیزریزمین مسکونی به متراژ 156 متر در خیابان رجایی آهنگ مازیار فلاحی به نام عکس یادگاری
بلوک راست
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 86 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 2 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 96 بازدید دیروز : 68 بازدید کننده ارمزو : 21 بازدید کننده دیروز : 31 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 8 بازدید هفته : 311 بازدید ماه : 5,913 بازدید سال : 40,903 بازدید کلی : 82,122 ● اطلاعات شما آی پی : 18.220.244.7 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

Image
قیمت
خرید پستی

برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 2 مراجعه فرمایید.

بلوک وسط

رمز و راز غیرقابل توضیح به دیسک کمر خفیف کشف شده است

خبرنگار پارسی
16:55
بازدید : 3623

ما در کلینیک نیاوران استفاده از تکنیکهای درمان دیسک کمر بدون جراحی را به بیشتر بیماران خود پیشنهاد میکنیم. اما نباید آنها را برای مدت طولانی بدون مشورت با پزشک خود استفاده کنید. از آنجایی که اینها تنها به طور موقت درد را تسکین میدهند، قبل از اینکه این را به بخشی از رژیم روزانه تسکین درد خود تبدیل کنید، باید با پزشک مشورت کنید. نیز توجه کنید. زیرا برای افرادی که با مشکل دیسک کمر دست و پنجه نرم میکنند، کمربند طبی یک وسیله پر استفاده خواهد بود و باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. اما گاهی اوقات جراحان باید کل دیسک را برای رفع مشکل حذف کنند. برخی افراد درد شدیدی را تجربه می کنند و دیگران احساس سوزن سوزن شدن، ضعف و بی حسی در پای خود دارند. داروهای بدون نسخه برای برخی از انواع درد کمر کمک می کنند، اما ممکن است تنها داروهای قوی و روش های تهاجمی، بتواند برخی کمر دردها را درمان کند. درد فتق دیسک کمر ممکن است بدون دلیل و ناگهانی شروع شود یا به خاطر بلند کردن یک جسم سنگین بروز کند.

درمان های خانگی مانند انجام حرکات اصلاحی و ورزش درمانی می توانند سریع عمل کنند، بنابراین ممکن است حتی مجبور به تماس با دکتر نباشید. سیاتیک باعث درد و ناراحتی می شود، اما درمان های موثر زیادی برای آن وجود دارد. متاسفانه این تزریق فتق دیسک را کوچک نمیکند و تنها با دفع کردن پروتئینهایی که باعث ایجاد تورم شدهاند روی اعصاب نخاعی اثر میگذارد. سیاتیک زمانی اتفاق می افتد که چیزی در بدن شما به عصب سیاتیک شما فشار آورد. فیزیوتراپ شما می تواند مطمئن شود که حالت بدنی شما درست است، بنابراین آسیب بیشتری به خود نمی زنید. در این بیماری مفاصلی که ستون مهره ها را به هم متصل میکنند دچار تخریب میشود. برای تشخیص بیماری می توان علائم و حال بیمار را در نظر گرفت. برای تشخیص دیسک کمر می توان از علائم دیسک کمر کمک گرفت. کشش ملایم یا ورزش سبک میتواند به کاهش فشار وارد شده بر روی ریشه عصب کمک کند و در عین حال عضلات را انعطافپذیر نگه دارد. البته این نیز به تکنیک درمانی بستگی دارد. اگر دیسک کمر خفیف باشد، درد آن نیز خفیف است و به مرور بدن تلاش می کند آسیبها را ترمیم کرده یا از فشار روی ریشه عصب ها کم کند.

در پاسخ به این سوال که آیا دیسک کمر خوب می شود یا خیر، نکته بسیار حایز اهمیت در مورد آسیب دیدگی های دیسک های ستون فقرات به ویژه دیسک های کمری (لومبار) این است که در حال حاضر از نظر علم روز جهانی، به هیچ وجه هیچ یک از دیسک های ستون مهره ما ترمیم و یا درمان نمی شوند. این حرکت باعث میشود که عضلات کمر کشیده شوند و درد این عضلات کمتر شود. 30 دقیقه یا کمتر به پیادهروی ادامه دهید و از خم شدن یا بلند شدن خودداری کنید. کیسه آب گرم یا کیسه یخ می هم توانند التهاب را در محل فتق دیسک کاهش دهند. اگر درد شما شدیدتر است ، می توانید یک فعالیت و ورزش در آب مانند آب درمانی را امتحان کنید. پس از این سه روز بهتر است که به فعالیت های عادی خود بازگردید. فقط به صورت خیلی کم سر و شانه خود را از زمین بلند کرده و برای مدت خیلی کوتاه نگه داشته و به آرامی به وضعیت اول بازگردید. قسمت پایین کمر را به زمین فشار دهید. بنابراین وقتی ستون فقرات در حول محور y میچرخد ، نیمی از الیاف حلقه دیسک محکم می شوند و فشار بیشتری را تحمل می کنند در حالی نیمه دیگر حلقه دیسک شل تر هستند و فشار کمتری را تحمل می کنند.

در طی این روش، جراح شما هرچه بر روی عصب سیاتیک شما فشار می آورد، چه یک دیسک فتق، یک تکه استخوان، یا هر چیز دیگر را بر می دارد. اغلب درد فتق دیسک یک طرف بدن را درگیر می کند و علائم آن تا 6 هفته ادامه دارد. اگر یک دیسک تحلیل رفته به بیرون از فضای دیسک نشت کند، این باعث فتق دیسک میشود که میتواند بر روی عصب فشار بیاورد. از آنجا که بافت NP وارد فضای اپیدورال می شود ، تغییرات سلول اندوتلیال عروقی باعث افزایش نفوذپذیری عروق ، عروق زدایی ، چسبندگی و مهاجرت سلولهای ایمنی به محل و سیگنالینگ التهابی سیتوکین می شود. بهترین حالت موقع خوابیدن برای شما این است که به پهلو بخوابید و پاها را کمی داخل شکم جمع کنید. همانطور که در شکل سمت راست مشاهده می کنید بیرون آمدن ماده ژله ای داخل دیسک کمر، عصبی که از کنارش رد می شود را تحریک می کند، این در واقع همان پارگی دیسک کمر می باشد. گاهی دردهای کمری در ارتباط با ساختارهای ستون فقرات نبوده و از بافتهای دیگری ایجاد میگردند که ممکن است مبدأ درون وندی داشته باشند. منجر به صدماتی میشود که دردهای ارجاعی به عصب سیاتیک را به وجود می اورد.

۱- روی زمین دراز کشیده و زانوهای خود را خم کنید و کف پای خود را روی زمین بگذارید، حال بدون اینکه از پاهای خود کمک بگیرید سعی کنید که کمر خود را به زمین بچسبانید و این حالت را برای پنج تا ده ثانیه حفظ کنید. سپس پاهای جفت شده را آنقدر بالا بیاورید که پاها با بدن زاویه 90 درجه بسازند. با بالا رفتن سن، دیسک بین مهره های ستون فقرات ضعیف شده و انعطاف پذیری خود را از دست می متخصص ارتوپد در تهران دهند. اگر موقع بالا بردن جفت پاها، در زاویه های بین 30 تا 70 درجه درد تیرکشنده و شدیدی در ناحیه کمر داشتید، نشان می دهد فتق دیسک کمر دارید. همچنین مصرف داروهای شل کننده عضلات برای از بین بردن اسپاسم عضلات دور کمر مفید هستند. بیمار باید بین ۳ تا ۶ ماه درمان غیر جراحی دیسک کمر را ادامه دهد و در صورت ادامه شرایط به سراغ جراحی میرویم اما نکته بسیار مهم اینست که در صورت بروز علائم اورژانسی شامل اختلال حسی و حرکتی پیشرونده و بیاختیاری ادرار و مدفوع بیمار باید ظرف ۴۸ ساعت جراحی گردد. البته این تست برای افراد بالای 60 سال دقیق نیست و از روشهای دقیق پزشکی باید استفاده شود.

در هنگام جا انداختن دیسک کمر، ممکن است کمر شما در اثر کشش، صدایی بدهد که برای شما شوکه کننده باشد، اما این موضوع طبیعی است و نشانه بدی نیست. جالب این جا است که عوامل روانی-اجتماعی، عصبی- فیزیولوژیک (درد مزمن در قسمتهایی غیر از کمر) و عوامل شغلی به شدت قسمتهای ناتوان کننده آتی و لازم به مشاوره برای کمردرد را پیش بینی کرده اند. یکی از آسانترین و لذت بخش ترین راههای درمان کمردرد در خانه، خواب کافی است. ساییدگی و فرسوده شدن ستون مهره ها در ساختمان هایی که مانند تسمه های دو مهره را به هم وصل می کنند و اصطلاحاً لیگامان نامیده می شوند نیز اتفاق می افتد. بسیاری از مردم بر این باورند که درمان های جایگزین مانند یوگا، ماساژ، بیوفیدبک و طب سوزنی به سیاتیک کمک می کنند. به کمک روشهای تشخیص دیسک کمر که در ادامه گفته شده، می توان تشخیص داد که علائم مربوط به دیسک کمر است یا نه؟

ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS