صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تبلیغات
تبلیغات شما
محصول پرفروش فروشگاه
Title
عنوان محصول
قیمت : ...
خرید پستی
توضیحات محصول
برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 1 مراجعه کنید.
تبلیغات شما
تبلیغات شما
تایمر آبیاریلوازم هنری خود را از کجا می توانم بخرم؟ آهنگ جدید احمد سلو به نام روزی صد دفعه مردم و زنده شدمترکیه سفیر آمریکا را احضار کردورق فولادی 304 چیست؟فیلم درباره الینرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اوج (www.owj.io) آهنگ قدیمی حمید عسکری به نام «تقاص»وزیر علوم از مجلس کارت زرد گرفتسئوی فنی چیست؟
بلوک راست
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 87 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 1 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 11 بازدید دیروز : 75 بازدید کننده ارمزو : 6 بازدید کننده دیروز : 33 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 9 بازدید هفته : 494 بازدید ماه : 6,096 بازدید سال : 41,086 بازدید کلی : 82,305 ● اطلاعات شما آی پی : 3.142.195.128 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

Image
قیمت
خرید پستی

برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 2 مراجعه فرمایید.

بلوک وسط

پرینتر لیزری چیست؟ مزایا و معایب پرینترهای لیزری

خبرنگار پارسی
10:42
بازدید : 179


آیا برای استفاده شخصی و تجاری به چاپگری نیاز دارید، اما با توجه به انواع چاپگرهای موجود در بازار سردرگم شده اید؟ آیا نام چاپگر لیزری را در وب سایت ها، فروشگاه ها و نمایندگی های مختلف شنیده اید، اما نمی دانید پرینتر لیزری چیست و آیا با معیارهای شما مطابقت دارد؟ با ما همراه باشید و به تمام سوالات خود پاسخ دهید.

پرینترهای لیزری یکی از جدیدترین انواع پرینترها هستند. پس از معرفی پرینترهای جوهرافشان، پرینترهای لیزری وارد بازار شدند و معایب پرینترهای جوهری را برطرف کردند. البته چاپگرهای جوهرافشان هنوز هم حرف اول را در چاپ تصویر با عمق می زنند اما پرینترهای لیزری با قابلیت های ویژه از جمله سرعت بسیار بالا به بازار عرضه شده و بالا بودن آن ثابت شده است.

آشنایی با انواع پرینترهای لیزری

انواع پرینتر لیزری با توجه به نوع چاپ به دو دسته تک رنگ و رنگی تقسیم می شوند.

چاپگرهای تک رنگ فقط از جعبه چاپ سیاه استفاده می کنند، اما چاپگرهای رنگی علاوه بر سیاه از جعبه چاپ زرد، آبی و قرمز استفاده می کنند.

اگر به یک دستگاه ایده آل برای بهبود کیفیت چاپ اسناد و اسناد متنی خود نیاز دارید، توصیه می کنیم به جای چاپگر جوهرافشان از چاپگر لیزری سیاه و سفید (تک رنگ) استفاده کنید زیرا مزایای چاپگرهای لیزری بی شمار است. .

چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ عکس، تصاویر و اسناد عکاسی در عکاسی یا خدمات مهندسی استفاده می شوند. اگر در حرفه ای کار می کنید که نیاز به چاپ تصاویر رنگی دارد، خرید چاپگر رنگی ضروری است.

پرینترهای لیزری بر اساس عملکرد خود به دو نوع یکبار مصرف و چند منظوره تقسیم می شوند. پرینترهای لیزری یکبار مصرف فقط قادر به چاپ عکس و اسناد هستند، در حالی که پرینترهای لیزری چند کاره یا MFP علاوه بر چاپ، قابلیت کپی، فکس و اسکن را دارند و باید لوازم جانبی اضافی را جداگانه خریداری کنید. لازم نیست

چاپگر لیزری چگونه کار می کند و چه نوع جوهر لیزری وجود دارد؟

هنگام چاپ یک سند، رایانه جریان عظیمی از داده های الکترونیکی (چند مگابایت یا میلیون ها کاراکتر) را به چاپگر لیزری منتقل می کند. این چاپگر دارای مدارهای الکترونیکی داخلی است که معنای تمام این داده ها را درک می کند و آنها را به اشکال مختلف روی صفحه نمایش می دهد.

مدار یک اسکن لیزری را روی سطح یک درام در داخل چاپگر حرکت می دهد و یک الگوی الکتریکی ساکن ایجاد می کند. الکتریسیته ساکن پودری به نام تونر را به صفحه نمایش جذب می کند.

تونر استفاده شده در کارتریج پلی استر است. پلاستیک استفاده شده در پلی استر جریان را در داخل نگه می دارد و بار منفی را جذب می کند.

پس از انتقال سفارشات چاپ از سیستم به چاپگر، کارتریج درام مسئول چاپ اسناد را می چرخاند، تمیز می کند و گرم می کند. در عین حال لیزر پرینتر به قطعه نور می تابد و قطعات آن را شارژ می کند.

ذرات تونر از قبل شارژ شده با چرخش درام به قسمت های شارژ شده جذب می شوند و سپس متن و تصاویر را روی کاغذ منتقل می کنند.

مزایای پرینتر لیزری چیست؟

اکنون زمان آن است که مزایای این چاپگرهای همه کاره را با هم در نظر بگیریم.

ظرفیت سینی با ظرفیت بالا برای کاغذ و حداکثر ظرفیت کار ماهانه

چاپگرهای لیزری برای چاپ با حجم بالا طراحی شده اند. اگر مجبور هستید روزانه تعداد زیادی بروشور و اسناد چاپ کنید و کیفیت چاپ سیاه و سفید متن برای شما مهم است، توصیه می شود از چاپگرهای لیزری استفاده کنید.

پرینترهای لیزری دارای سینی با ظرفیت زیاد برای کاغذ هستند. در نتیجه، صفحات بیشتری را می توان در مدت زمان معین چاپ کرد. این نوع چاپگر به راحتی می تواند تا چند هزار صفحه را در هر ماه چاپ کند.

پرینترهای لیزری در شرکت ها و دفاتری که کار زیاد است و سرعت چاپ برای آنها بسیار مهم است می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

وضوح تصویر بالا یکی از مزایای چاپگر لیزری آوافرهنگ  است

وضوح تصویر یا dpi در چاپگر لیزری چقدر است؟ وضوح تصویر یا Dpi در اکثر مدل های چاپگر لیزری حدود 600 نقطه یا 1200 نقطه در اینچ است. این سطح از شفافیت برای چاپ های روزمره و غیر رسمی و همچنین در دفتر کار مناسب و کافی است. وضوح چاپگر لیزری بالا می تواند به 2400dpi برسد.

همچنین لازم به ذکر است که چاپگر لیزری بهترین انتخاب برای چاپ متون و فونت های ریز و درشت است.

البته وقتی صحبت از چاپ عکس یا عکس می شود، چاپگرهای لیزری فاقد عمق و وضوح چاپگرهای جوهرافشان هستند. اگر می توانید مقداری کیفیت را فدای سرعت کنید، چاپگر لیزری بهترین انتخاب است.

سرعت چاپگر، با مزایای پرینترهای لیزری

سرعت چاپ پرینترهای لیزری سریعتر از سایر پرینترها است. حتی کندترین نسخه چاپگر لیزری می تواند 20 تا 30 برگ در دقیقه چاپ کند. علاوه بر این، به دلیل پرتو لیزر، سرعت چاپ خروجی چاپگر لیزری بسیار سریع است.

قابلیت اطمینان بالا و نیاز کم به تعمیرات

اکثر تعمیرات پرینتر لیزری به تعویض قطعات کوچک و جزئی که به صورت تجاری در دسترس هستند محدود می شود.

پرینترهای لیزری بادوام ترین و قابل اعتمادترین چاپگرها به حساب می آیند زیرا از جوهری استفاده می کنند که ماندگاری بیشتری دارد و در صورت عدم استفاده طولانی مدت مانند جوهر تبخیر یا خشک نمی شود که این یکی از مزیت های اصلی است. لیزر است

خشک کردن کارتریج جوهر افشان گران قیمت در صورت عدم استفاده یکی از بزرگترین نقاط ضعف پرینترهای جوهر افشان است. جوهر خشک شده باعث اختلال در عملکرد قطعات چاپگر می شود و می تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارد.

هنگام استفاده از پرینترهای لیزری، چاپ خشک را تجربه خواهید کرد. در پرینترهای لیزری تونر با سرعت بالایی روی صفحه خشک می شود و هرگز جوهر ذوب شده را روی صفحه مشاهده نخواهید کرد.

هزینه کل

اگرچه هزینه اولیه چاپگر لیزری بالا است، اما به یاد داشته باشید که علاوه بر قیمت چاپگر، باید هزینه هر صفحه را نیز به دقت در نظر بگیرید.

چاپگرهای لیزری می توانند مقالات و صفحات بیشتری را با هزینه کمتر چاپ کنند. یک پرینتر لیزری ویژه می تواند صفحات بیشتری را نسبت به یک کارتریج جوهر چاپ کند. به علاوه، جایگزینی تونر ارزان‌تر از کارتریج‌های جوهر است.

ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS