صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تبلیغات
تبلیغات شما
محصول پرفروش فروشگاه
Title
عنوان محصول
قیمت : ...
خرید پستی
توضیحات محصول
برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 1 مراجعه کنید.
تبلیغات شما
تبلیغات شما
ویژگی های نرم افزار CRMشله زردنکات مهم قبل از خرید تختقیمت کارخانه ای خودرو کاهش می یابد؟ آهنگ جدید احمد سلو به نام روزی صد دفعه مردم و زنده شدمایمپلنت دندان چیست؟ آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یک کافی شاپ قهوه و تلخی حرفاتکاخ سفید خواستار همکاری با روسیه درباره ایران شدچه چیزی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟سه‌شنبه، نخستین جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰
بلوک راست
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 79 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 3 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 215 بازدید دیروز : 239 بازدید کننده ارمزو : 76 بازدید کننده دیروز : 33 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 215 بازدید ماه : 1,254 بازدید سال : 27,385 بازدید کلی : 68,604 ● اطلاعات شما آی پی : 18.188.108.54 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

Image
قیمت
خرید پستی

برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 2 مراجعه فرمایید.

بلوک وسط

معرفی انواع کارتریج در پرینترها

خبرنگار پارسی
10:57
بازدید : 346

کارتریج چیست؟ انواع کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان

آیا چاپگر در خانه دارید یا در محل کار از آن استفاده می کنید؟ با این حال باید با مهم ترین قسمت های این دستگاه آشنا شوید. یکی از مهم ترین قسمت های چاپگر، کارتریج جوهر است. این قلب هر چاپگر است. عملکرد صحیح یک دستگاه ارتباط مستقیمی با سلامت و حتی نوع آن دارد. اگر از قابلیت های مواد مصرفی و قطعات قابل جدا شدن در چاپگر اطلاعی ندارید. این مقاله برای تو است. در این مقاله به معرفی انواع راهروها و نحوه عملکرد آن ها می پردازیم. و کارتریج جوهر، پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان را به شما معرفی می کنیم.

کارتریج چیست و چه کاربردهایی در چاپگرها دارد؟

اگر از یک شخص تصادفی بپرسید کارتریج چیست، بیشتر این قسمت را به عنوان جوهر یا ماده ای که مسئول چاپ اسناد در چاپگر است توضیح می دهند. اگر شما یکی از آنها هستید، وقت آن است که این تصور غلط را کنار بگذارید و ماهیت واقعی را بشناسید.

کارتریج چاپ

کارتریج در لغت به معنای ظرف استوانه ای است که حاوی جوهر یا هر ماده دیگری است و برای استفاده در مکانیسم های مختلف طراحی شده است. این ظرف مورد استفاده در دستگاه های چاپ نیز دقیقاً چنین مفهومی دارد و مواد مورد استفاده برای انجام عملیات چاپ را در خود ذخیره می کند. البته این ماده در چاپگرهای مختلف ماهیت خاصی دارد که در قسمت های بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

بسته به نوع چاپگری که دارید، کارتریج چاپگر شما مقداری جوهر یا تونر را ذخیره می کند. در فرآیند چاپ، این مواد با استفاده از نازل یا درام بر روی کاغذ مورد نظر پخش شده و کار چاپ انجام می شود. تونر و کارتریج جوهر مورد استفاده در پرینترهای لیزری و جوهرافشان به ترتیب هر کدام عملکرد خاصی دارند که در ادامه به معرفی این عملکردها و مزایای آن می پردازیم.

مهم ترین و مهم ترین قسمت این نوع ماشین های اداری که با توجه به نوع چاپگر کارایی متفاوتی را ارائه می دهد، کارتریج است. چاپگرها به دو دسته جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند. چاپگر جوهر افشان فرآیند چاپ را از طریق انتشار جوهر بهینه می کند و چاپگرهای لیزری از تونر و فناوری لیزری برای انتقال اطلاعات روی کاغذ استفاده می کنند.


کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان

قبل از اینکه به نحوه عملکرد کارتریج جوهر در یک چاپگر جوهرافشان بپردازیم، بد نیست نگاهی اجمالی به این نوع چاپگر داشته باشیم. چاپگرهای جوهرافشان همانطور که از نامشان پیداست از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. این جوهر که به کاغذ نمی چسبد، روی آن پخش می شود و فایل مورد نظر را روی کاغذ باکیفیت چاپ می کند. جوهرهای چاپگر جوهرافشان که با استفاده از جوهر یا رنگدانه تهیه می شوند به صورت رنگی یا مشکی در دسترس کاربران هستند.

کارتریج چاپگر جوهرافشان در واقع مخزن ذخیره جوهر مورد استفاده در این نوع چاپگرها است. این مدل از یک سر و چند نازل تشکیل شده است که روی این سر می نشینند و روی سند جوهر می پاشند. همانطور که در بخش قبل گفتیم، جوهر مورد استفاده در چاپگر جوهر افشان حاوی یک رنگ یا یک رنگدانه است. در نتیجه، کارتریج‌های جوهر نیز به دو دسته «رنگ» و «رنگدانه» طبقه‌بندی می‌شوند:

رنگدانه: این نوع جوهر حاوی رنگدانه است.

رنگ: جوهر موجود در آن حاوی محلول رنگی است.

بسته به نحوه تزریق جوهر به سند، آنها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

حرارتی: این نوع دارای یک المنت حرارتی در داخل کارتریج است که جوهر را گرم می کند و سپس آن را روی سند می پاشد.

پیزوالکتریک: این مدل از کریستال های پیزوالکتریک در نازل ها استفاده می کند که وظیفه کنترل پاشش جوهر بر روی کاغذ را بر عهده دارند.

کارتریج برای چاپ جوهر افشان

این قسمت از چاپگر جوهر افشان دارای دو بخش اصلی است:

بدن

سر


مزایای کارتریج جوهر

پس از آشنایی با کارتریج پرینتر جوهرافشان و نحوه عملکرد آن، نوبت به معرفی مزایای این قطعه می رسد. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

آنها قیمت مناسبی دارند و گزینه های اقتصادی برای استفاده خانگی در نظر گرفته می شوند.

جوهرهای چاپ شده روی اسناد برای خشک شدن نیازی به گرما ندارند.

مقالات منتشر شده توسط آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.


تونر یا کارتریج لیزری در چاپگر لیزری

با پیشرفت علم و فناوری، دنیای چاپگرها نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است. یکی از این تغییرات عمده که فرآیند چاپ در سازمان ها را به شدت تحت تاثیر قرار داد، ورود پرینترهای لیزری به بازار بود. اولین نسل پرینترهای لیزری در سال 1975 وارد بازار شد و با ویژگی ها و عملکرد عالی خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. پرینترهای لیزری که امروزه در بازار یافت می شوند نسل پیشرفته پرینترهای لیزری قدیمی هستند و دارای ویژگی های بسیار کاربردی و منحصر به فردی هستند.

آی تونر بهتره؟

مجله ای که در آن مواد چاپی در پرینترهای لیزری مورد نیاز است، کارتریج نیز نامیده می شود. اما این کارتریج که در بین کاربران با نام لیزری یا تونر شناخته می شود، ماده بسیار متفاوتی را درون خود ذخیره می کند. مواد ذخیره شده در آن تونر نام دارد که در واقع ترکیبی از پلی استر، اکسید آهن و کربن است. این پودر فشرده از طریق قطعه ای به نام "درام" به کاغذ منتقل می شود. به عبارت دیگر تونر موجود در این نوع دارای بار منفی بوده و به همین دلیل به کاغذی که بار مثبت دارد می چسبد و پرینت انجام می شود.


قطعات یدکی کارتریج پرینتر لیزری

در زیر برخی از قطعات و اجزای اصلی این قطعه در چاپگر لیزری آورده شده است:

منفجر کردن

تونر

دکتر بلید

یک اهنربا

ثابت کننده حرارتی

فوم غلتک

تیغه (تیغه تمیز کننده)

درام شاتر

سوئیچ کمربند

تونر زباله

کابین.تراشه الکترونیکی


مزایای کارتریج تونر

در زیر به معرفی برخی از مهمترین مزایای کارتریج پرینتر لیزری می پردازیم که باعث تقاضای زیاد آن در بازار می شود:

سرعت چاپ بسیار بالا

توانایی پر کردن را داشته باشد

کیفیت چاپ بالا

عمر طولانی تر از نوع جوهر

البته این را هم باید در نظر گرفت که کارتریج های لیزری و به طور کلی پرینترهای لیزری نسبت به نوع جوهر افشان گرانتر هستند. به همین دلیل این دستگاه ها برای ادارات و سازمان هایی که نیاز به حجم بالایی از چاپ روزانه دارند بهترین انتخاب هستند.


کارتریج استارت چیست؟

مانند کارتریج اصلی این شرکت با شارژ کمتر از کامل در مخزن و تونر کمتر است. استارت معمولاً با خرید چاپگر ارائه می شود، همانطور که از نامش پیداست، سازنده آن را در چاپگر قرار می دهد تا چاپگر روشن شود، زیرا مخزن تونر کاملاً شارژ نشده است، ظرفیت چاپ کمی دارد، اما می توان آن را شارژ کرد، قابلیت شارژ مجدد و افزودن تونر را دارد، می توان آن را بارها شارژ و استفاده کرد. بنابراین پیشنهاد می شود پرینتری با کارتریج استارتر اصلی خریداری کنید و در صورت تمام شدن جوهر آن را شارژ کنید.

لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان کارتریج استارت را از کیت چاپگر خارج می کنند و قیمت چاپگر کمی پایین تر است. اگر پرینتر بدون آن بخرید باید مدل گرانتر یا کارتریج اصلی بخرید و در این صورت قیمت چاپگر افزایش می یابد.



چه زمانی باید کارتریج چاپ را تعویض کنیم؟

امروزه پرینترهای آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار موجود است و مردم می توانند بنا به نیاز خود آنها را خریداری کنند. اما نکته مهم در این مورد نحوه نگهداری و تعویض به موقع است. در واقع حساسیت بالای این قسمت مهم توصیه های زیادی در مورد نحوه مراقبت از آنها ارائه می دهد.

برای مثال، حتما بارها دیده اید که جوهر چاپگر شما تمام شده است. این پیام به شما اطلاع می دهد که زمان تعویض آن فرا رسیده است در واقع توصیه ما این است که اگر پرینتر خطا و مشکل زیادی دارد، کارتریج را عوض کنید. یعنی تنها زمانی که رنگ چاپگر تمام می شود، پرداخت جوهر و به روز رسانی سیستم عامل دستگاه برای رسیدن به آنچه می خواهید کافی است. ما در مورد آن زیاد صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.



روش های نگهداری کارتریج چاپ

کارتریج ها منبع اصلی جوهر برای چاپگرها هستند و هر گونه مشکل یا آسیب می تواند عملکرد چاپگر را مختل کند. بنابراین باید به بهترین نحو از آنها حمایت شود. در واقع، اگر به مشکل تمام شدن جوهر توجه نکنید، به سرعت خشک شده و غیرقابل استفاده می شود و هزینه شما را دو برابر می کند. در زیر برخی از بهترین روش های موجود برای پشتیبانی از آنها را ارائه می دهیم.

برداشت شده از: کارتریج چیست؟

ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS